23 Mac 2012

GREEN ORGANIC

Hari nie saya ingin berkongsi pula berkenaan pemakanan sihat organik.Kenapa mesti organik ???
Biasanya kaum cina memang mengamalkan pemakanan organik....bila saya dan keluarga mula mengamalkannya...baru tahu banyak sangat perubahan yang dapat kami rasa dan lihat..

Sebenarnya sejak melahirkan anak kedua,saya mengalami pertambahan berat badan yang tak boleh nak dikawal ..banyak baju-baju saya hanya bersidai dalam almari,huhuhu...teringin juga nak mencuba produk-produk pelansingan badan di pasaran tapi...bila dengar cerita rakan-rakan,,takut saya tak boleh beri komitmen dengan jadual diet sesuatu produk...

saya pun ada gastrik..diet pun kena tengok keadaan diri jugak...saya nak cari produk yang boleh beri saya kecantikan kulit dan kesihatan dari dalam. maklumlah,apa-apa pun semua dari dalam kan...yang kat luar nie ,tempel bedak skit,lipstik ok dah ,kalau kulit dah cantik dan halus....

cari punya cari....rupa-rupanya dah ada pun kat depan mata....suami saya asalnya nak beli soya organik,tapi dia bawa balik GREENFIELD ORGANIC ...saya mulanya macam tak yakin,... boleh ke?? ok ke ????? macam-macam yang saya rasa.

dalam hati tu,,,nak ke tak nak...hehehhehe..tapi takpe,yang penting cuba dulu..
minggu pertama minum...dengan separuh sukatan,rasa perut tu kenyang jer..badan rasa lain sikit..mungkin ini kesan untuk menyesuaikan diri dengan minuman baru...GREENFIELD ORGANIC nie ada 26 jenis sayur....

minggu kedua,nampaknya badan dah mula menyesuaikan diri...dan.....
perubahan pada kulit muka ...yag paling ketara pada suami saya..pori-pori kulit dia mula rapat dan kulit lebih halus dan bersih..saya juga macam tu...dan saya serta suami tak sangat nasi... sebab kami dah rasa kenyang bila mimum organic tu. berat saya pun mula turun skit-skit...hehehe...baru betul...

seorang kawan kaum cina pernah tanya soalan kat saya ."wanie pernah fikir tak kenapa kulit orang cina halus dan cantik? "
saya kata memang itu selalu saya soalkan......dia senyum.. "sebenarnya mereka mengamalkan pemakanan organik.anak-anak yang lahir juga akan dapat kulit yang bersih dan halus,IQ yang baik,emosi yang stabil dan sebagainya.."

patutlah anak-anak mereka pandai-pandai...walaupun tak semua dan bukan ini juga sebabnya...saya mula berangan kalau mengandung lagi nak amalkan makanan organik...

hmmmm...apa yang saya belajar satu perkara...saya tak perlu terlalu tamak dengan kesihatan sendiri .sebab bila kita dah sakit,kos untuk memulihkannya lagi tinggi....dan saya nak dapatkan kesihatan yang baik supaya boleh melihat anak-anak membesar di depan mata dan beribadat kepada ALLAH dengan sebaiknya...

saya bersyukur dapat jumpa organic nie ,,saya dapat 3 pakej sekali, kecantikan,kesihatan ,langsing..hehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...