23 Mac 2012

TERAPI PUASA ORGANIK SEMASA HARI BIASA ( BUKAN BULAN RAMADHAN)

Terapi Berpuasa ORGANIK

Untuk mengamalkan terapi berpuasa, saudara saudari boleh memilih mana-mana hari untuk memulakannya. Sebaiknya kita memilih hari yang bekerja bagi membolehkan kita tidak ada banyak masa senggang yang membolehkan kita makan makanan tidak organik.


Cara aturan terapi berpuasa organik adalah seperti berikut:


Sarapan Pagi
300ml air + 1 Skup Melilea Greenfield Organik (MGO) + 2 skup soya organik + 1 skup epal organik.

Sekiranya berasa lapar di antara waktu makan, boleh dibancuh lagi MGO + Soya. Ataupun saudara saudari boleh memakan buah-buahan seperti jambu batu, epal merah, betik atau lain-lain buahan berserat tinggi.


Epal dijadikan jus untuk minuman bila terasa dahaga.


Makan Tengahari
300ml air + 1 skup MGO + 2 Skup soya organik + 1 skup epal organik.


Jika antara makan tengahari dan minum petang ada terasa lapar, bancuhkan 1/2 skup MGO + 1 skup soya atau minum sahaja soya organik panas sebagai santapan petang.


Makan Malam
300ml air + 1 skup MGO + 2 skup soya organik + 1 skup epal organik. Pastikan anda makan hidangan ini sebelum pukul 9.00 malam.


Sekiranya masih berasa lapar, bolehlah makan buah-buahan berserat tinggi.


# Peringatan


Amalkan selama seminggu.


Selepas mendapat berat ideal atau berat yang diingini, tukar cara makan kepada 1 hidangan sekali sehari sahaja. pastikan makan hidangan organik sebelum makan makanan biasa.


Sekiranya saudara saudari tidak berpuasa dan sedang mengamalkan makanan organik sekali sehari, sekiranya saudara saudari terlupa mengambil hidangan organik, jangan makan hidangan organik selepas makan. Tunggu dahulu sehingga tiba waktu makan yang seterusnya dan barulah memakan hidangan organik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...